Get Adobe Flash player

Kort om Quendi

Quendi er en alternativ klub der holder til i Hjørring og beskæftiger sig med forskellige former for rollespil.


Vores 4 hovedområder er:


Klubben er åben hver onsdag aften i forbindelse med klub aften fra kl 19-22

og bliver ofte åbnet andre dage på grund af forskellige aktivivteter


Har du lyst til at høre mere om vores aktiviteter eller program er du velkommen til at kigge op til en klubaften på adressen skolegade 4 eller kontakte os på mail: 

quendi@rollespilsklubben.dk


Følg os på facebook

  


Vedtægter

1. Generelt

Foreningens navn er Quendi og foreningen er hjemmehørende i Hjørring Kommune

Foreningens målgruppe er 13+

Foreningen er til hver tid underlagt "retningslinjer for tilskud til aktikviteter under folkeoplysningslovens",

Vedtaget af Hjørring byråd.

 

2. Formål

       Særligt gennem foreningens aktiviteter at udbrede kendskab til følgende:

o   Rollespil

o   LARP (live action role playing)

o   Bræt- og figurspil

o   Rollespilsrelaterede kortspil

o   Digitale rollespil.

      At skabe nogle gode oplevelser for foreningens medlemmer i bl.a. naturen og som helhed være et kulturelt og socialt forum for rollespilsinteresserede.

       At styrke samarbejde mellem de danske rollespilsrelaterede foreninger, til medlemmernes fordel.

       At give medlemmerne undervisning og erfaring i rollespil i alle dets afskygninger samt tilvirking af redskaber og kostumer.

 

3. Medlemskab

Alle medlemmer skal betale kontingent.

Generalforsamlingen kan tildele æresmedlemskab.

Kontingent betales en gang årligt og opkræves pr. 1. januar.

Ved indsamling efter 30. juni, betales halvt kontingent for pågældende år.

Der findes to former for medlemskab:

Almindeligt medlemskab

       Almindelige medlemmer deltager i foreningens daglige arbejde og har adgang til alle foreningens aktiviteter.

       Almindeligt medlemskab betales af medlemmer med folkeregisteradresse i følgende postnummere:

o   9480 - Løkken.

o   9760 - Vrå

o   9800 - Hjørring

o   9830 - Tårs

o   9850 - Hirtshals

o   9870 - Sindal

o   9881 - Bindslev

Fjernmedlemskab

        Fjernmedlemmer kan deltage på lige fod med almindelige medlemmer, blot gælder denne medlemsform kun for de af foreningens medlemmer, der er bosat uden for de ovennævnte postnumre.

Kontingentets størrelse fastlægges af generalforsamlingen

Kontingent er pr. 1/1 2007 fastsat til: Almindeligt medlemskab - 200 kr. Fjernmedlemskab - 100 kr.

Ved udeladelse af betaling af kontingent bliver medlemmet slettet af medlemslisten og skal melde sig ind på ny.

 

4. Generalforsamlingen

Generalforsamlingen er foreningens overordnede bestemmende organ.

Formand skal indkalde til generalforsamling hvert år. han/hun skal tilstræbe, at den bliver afholdt første søndag i marts måned.

Indkaldelsen til generalforsamlingen skal udmeldes senest en måned før afholdelse, og dagordenen skal udmeldes senest 14 dage før.

Dagsorden skal indeholde følgende punkter:

   1.       Valg af dirigent og referent.

   2.       Bestyrelsens beretning og godkendelse af denne.

   3.       Regnskab og godkendelse af denne.  

   4.       Budget samt forslag til kontingent og vedtagelse af disse.

   5.       Indkommende forslag.

   6.       Valg af formand (hvis denne er på valg)

   7.       Valg af kasser og revisor (hvis disse er på valg)

   8.       Valg af øvrige bestyrelse (hvis disse er på valg)

   9.       Valg af suppleanter

   10.   evt.

 

Forslag til dagsordenen skal stilles skriftligt til formanden senest 21 dage før generalforsamlingen.

Forslag der indkommer senere, betegnes som frafaldet.

Fremmødte medlemmer har en stemme og beslutninger tages ved almindeligt flertal blandt de fremmødte medlemmer. fraværende medlemmer kan udfærdige fuldmagter, der giver et andet medlem ret til at stemme på medlemmets vegne.

Generalforsamlingen har mulighed for at foretage vedtagelser under punkt 10 eventuelt, dog ikke angående vedtægter og bestyrelsesposter.

Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, og skal gøre dette hvis 1/3 af foreningens medlemmer skriftligt har ytret ønske herom.

Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling med 1 måneds varsel.

Kun medlemmer, der har betalt kontingent i indeværende år har ret til at stemme på generalforsamlingen og dette skal varsles sammen med indkaldelsen.

 

5.1 Bestyrelsen

Bestyrelsen består af 5 medlemmer, inkl. formand og kasserer, og yderligere 2 suppleanter.

Bestyrelsesmedlemmer skal være medlemmer af foreningen.

Bestyrelsen vælges på generalforsamlingen.

Formand og kasserer vælges på generalforsamlingen.

Alle medlemmer kan opstille bestyrelsen.

Formand, næstformand og kasser tegner foreningen, det kræves derfor at disse er myndige.

Formand udpeger foreningens næstformand, som skal være et af generalforsamlingens valgte bestyrelsesmedlemmer.

Næstformand træder i formandens sted hvis denne ikke er til stede.

Der skal foretages en løbende udskiftning blandt besyrelsens medlemmer således at:

          Formanden vælges for 2 år, denne kan herefter genvælges.

          Kasseren vælges for 2 år, denne kan herefter genvælges.

          Revisor vælges når det er nødvendigt.

         Næstformand vælges for 1 år, denne kan herefter genvælges.

         Menige bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år, disse kan herefter genvælges.

         Suppleanter vælges for 1 år af gangen.

Formand og kasser tilstræbes at gå på balg forskudt med 1 år i forhold til hinanden, med henblik på overdragelse.

Bestyrelsen er ansvarlig for den daglige ledelse af foreningen og skal sikre at foreningen drives jævnfør de for foreningen i pkt. 2 nævnte mål.

Formanden indkalder til bestyrelsesmøde mindst 2 gange pr. halvår.

Ved manglende fremmøde bør supleant anvendes, denne har stemmeret.

Bestyrelsens beslutninger vedtages ved flertal. ved stemmelighed indkaldes der til nyt møde, og ved stadig stemmelighed gælder formandens stemme for to.

Bestyrelsesreferater er tilgængelige for alle medlemmer.

Bestyrelsesmøder er lukkede, men bestyrelsen kan indbyde gæster.

Bestyrelsen kan ekskludere medlemmer, dette kræver dog enstemmighed og begrundelsen skal skrives til referat.

 

5.2 Forretningsudvalget

Bestyrelsen skal nedsætte et forretningsudvalg, bestående af formand, næstformand samt kasserer.

Kasserer skal dog altid indrages i sagen, før købet kan gå igennem.

Forretningsudvalget er berettiget til at handle på bestyrelsens vegne i mindre sager, der ikke tåler udsættelse, men har i så fald pligt at forelægge sagen for bestyrelsen på førstkommende møde.

Forretningsudvalget økonomiske ramme i enkeltsager er 1000 kr.

 

6. Økonomi

Foreningens indtægter kommer fra kontingenter, betaling til arrangementer og kommunal støtte.

Indtægter skal bruges til bl.a.

         Informationer til foreningens medlemmer.

         Folkeinformationsmateriale om foreningens aktiviteter.

         Indkøb af de for driften nødvendige arbejdsredskaber og litteratur.

         Afholdelse af arrangementer.

         Undervisningsmateriale og instruktører.

Foreningens regnskabsår følger kalenderåret, og fremlægges på førstkommende generalforsamling efter det nye regnskabsårs begyndelse.

 

7. Nedlæggelse af foreningen

Foreningen kan kun nedlægges på generalforsamlingen. 2/3 af medlemmerne skal være fremmødt og 3/4 af disse skal stemme for en nedlæggelse af foreningen.

Er der ingen medlemmer nedlægges foreningen automatisk.

Kan der ikke vælges en lovlig bestyrelse fastsætter generalforsamlingen en dato inden for 14 dage til afholdes af en ekstraordinær generalforsamling med læsning af dette problem som eneste punkt på dagsorden.

 

8. Ændring af vedtægterne

Disse vedtægter kan kun ændres på generalforsamlingen med 3/4 stemmers flertal.


Aktiviteter

Onsdage: Klubaften

Lørdage:  Magic turnering.

5/1:         Maledag